معاون حمایت و سلامت کمیته امداد می‌گوید: امروز یکی از رسالت‌های اصلی مددکاران ما کار کردن در راستای سلامت اجتماعی افراد است.

به گزارش نیکوکار، حسین خدرویسی در چهارمین کنگره آنلاین بین‌المللی و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی در ایران با بیان اینکه در نهاد کمیته امداد نظام مددکاری مبتنی بر دین مبین اسلام و مبانی انسانی در جهت توانمندسازی افراد و زندگی شرافتمندانه و سعادتمندانه آنهاست، گفت: رسالت اصلی مددکاران کمک به خانواده‌ها و انسانها و حرکت در جهت اهداف عالی انسانی است.

وی افزود: کار مددکاران با خانواده‌ها و فرزندان آنها، مخصوصا افراد آسیب‌دیده و سالمندان بسیار پیچیده و سخت است. امروزه شاهدیم که با توجه به پیچیدگی‌های فقر و خروج از بعد سنتی، شرایط کار برای مددکاران هم بسیار پیچیده شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه مردمی کردن رفع فقر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ویژه مراکز خیریه و موسسات مردمی و نیکوکاری می‌تواند در این حوزه کمک بزرگی کند، یادآور شد: امروز یکی از رسالت‌های اصلی مددکاران ما کار کردن در راستای سلامت اجتماعی افراد است. مددکاران خانواده با دو طیف در حوزه‌های کاری سر و کار دارند، طیف اول افرادی که دچار آسیب شدند و باید آنها را با مداخلات تخصصی به سوی توانمندسازی و جامعه سوق داد و طیف دوم افراد سالمی هستند که باید با اقدامات پیشگیرانه از آسیب رسیدن به این خانواده‌ها جلوگیری کرد.

خدرویسی معتقد است که کار شریف مددکاری در شرایط فعلی بسیار تخصصی و حرفه‌ای است که همه صاحبان اندیشه باید در این حوزه چاره اندیشی اساسی داشته باشند و مددکاری ما به سمت تخصصی در حوزه های مختلف پیش برود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر