سرپرست دفتر توانبخشی آموزشی، حرفه‌ای و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور از ابلاغ ۷۰ درصدی اعتبارات خدمات وسایل توانبخشی در ۹ ماهه ابتدای سال به استان‌ها خبر داد و گفت: انتظار می‌رود ابلاغ ۱۰۰ درصـدی توزیع کامل اعتبارات به استان‌ها صورت گیرد.

به گزارش نیکوکار، زهرا نوع‌پرست با اشاره به وضعیت تأمین وسایل کمک توانبخشی، اظهار کرد: استفاده از وسایل کمکی برای افراد دارای معلولیت در دست‌یابی آنها به حداکثر سطح توانایی و استقلال حرفه‌ای و اجتماعی موثر بوده و می‌تواند موجب خارج شدن این افراد از انزوا و مشارکت آنها در امور فردی، اجتماعی و توسعه جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی از ابتدای تشکیل تاکنون نسبت به این امر توجه داشته و به طرق مختلف در جهت تامین وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش، برنامه‌ریزی و اقدام کرده است، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد اعتبارات خدمات وسایل توانبخشی در ۹ ماهه ابتدای سال به استان‌ها ابلاغ شده و انتظار می‌رود ابلاغ ۱۰۰ درصـدی توزیع کامل اعتبارات به استان‌ها صورت گیرد.

نوع‌پرست بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۸ هزار نفر از وسایل کمک‌توانبخشی شامل ویلچر، عصا، تشک مواج و… بهره‌مند شده‌اند.

سرپرست دفتر توانبخشی آموزشی، حرفه‌ای و توانپزشکی سازمان بهزیستی با اشاره به وضعیت تامین سمعک و باتری آن بیان کرد: امسال معاونت توانبخشی به مناسبت روز جهانی ناشنوایان اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی جهت تهیه سمعک مورد نیاز افراد دارای اختلات شنوایی به استان‌ها ابلاغ کرده و همچنین ۱۰۰۰ سمعک اهدایی توسط سایر نهادها به استان‌های کم‌برخوردار توزیع شده است که این‌ها به نیازهای افراد تحت پوشش به وسایل کمک توانبخشی پاسخ می‌دهد. اما باتوجه به افزایش چند برابری قیمت این تجهیزات، علیرغم افزایش اعتبار مصوب، هنوز رفع نیاز کلیه افراد پشت نوبت میسر نشده و نیاز است «بیمه تکمیلی» وسایل کمک توانبخشی، مد نظر سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرد.

نوع‌پرست در ادامه درخصوص تامین باطری سمعک نیز بیان کرد: در سال جاری ۲۹۵ هزار و ۹۵۲ حلقه باطری سمعک و ۱۲۶۰ دستگاه سمعک توسط بهزیستی استانها خریداری و بین نیازمندان توزیع شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/