کد خبر: 14258

رئیس هیات امنای کمیته امداد گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت باعث ارتقای اعتماد به کمیته امداد شده است.

به گزارش نیکوکار، آیت‌الله محسن کازرونی در همایش سراسری مدیران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور که در سالن همایش‌های مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: اهتمام به اصول و ضوابط در فعالیت‌های کمیته امداد به ویژه بخش وام را می‌توان یک کار ارزشمند در عرصه امدادرسانی برشمرد.

رئیس هیات امنای کمیته امداد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: در بخش‌هایی از سوره بقره آمده است، کسانی هستند که اموالشان را شب و روز در راه خدا انفاق می‌کنند، به صورت آشکار و پنهان، اینها پاداششان را دارند و هیچ خوفی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید از مال خوب و پاکیزه خود انفاق کنید همچنین از قرض‌الحسنه به بهترین شکل یاد شده است.

رئیس هیات امنای کمیته امداد تصریح کرد: مبحث مهم دیگری که مقام معظم رهبری هم به آن پرداخته‌اند این است که، مالی که انفاق می‌کنیم بدون منت باشد. این امر بسیار مهمی است چراکه این عدم منت در کار خیر باعث پایداری آن می‌شود و لذا مستلزم توجه ویژه‌ است.

وی با بیان این که اهدای وام‌های قرض‌الحسنه موجب حفظ آبرو و ارتقای اعتماد برای کمیته امداد شده است، اظهارکرد: از زمانی که این صندوق راه‌اندازی شده است و با توجه به گزارشات موجود از فعالیت‌های صورت گرفته می‌توان گفت این صندوق به خوبی توانسته ماموریت محوله خود را پیش ببرد و باعث افتخار کمیته امداد باشد.

 ضرورت تعامل با موسسات خیریه برای تشویق سپرده‌گذاری و قرض ماندگار

حبیب‌الله آسوده – معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد – نیز در این مراسم بر ضرورت تعامل با موسسات خیریه برای تشویق سپرده‌گذاری و قرض ماندگار در حوزه قرض‌الحسنه تاکید کرد.

وی اظهار کرد: امسال همایش‌های استانی تقدیر از موسسات خیریه را برگزار کردیم همچنین بنا داریم سال آینده نیز با اولویت قرار دادن مسئولیت اجتماعی، صنایع و بنگاه‌های تجاری و تولیدی را برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این اجلاسیه‌ها، تعامل و هم‌افزایی کمیته امداد با موسسات خیریه بوده که تا حدود زیادی هم موفق عمل کرده است.

آسوده با اشاره به اهمیت سپرده‌گذاری و قرض ماندگار در کمیته امداد خاطرنشان کرد: با اهتمام به این دو مبحث به سراغ موسسات خیریه رفتیم و پیوسته به دنبال هم‌افزایی و تعامل در امور خیریه هستیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و کمیته امداد همواره تحت لوای یک پرچم به دنبال حمایت از جامعه هدف خود بوده است و سعی دارند با گفتمان درون‌سازمانی، کیفیت این خدمات را بهبود ببخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آسوده در خصوص اهمیت فضای مجازی و استفاده از آن برای هم‌افزایی و تعامل گفت: رایزنی‌های مطلوبی در خصوص فعالیت رسانه‌ای برای جهت‌دهی مردم به سمت صندوق قرض‌الحسنه صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر