کد خبر: 14265

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده دو سیاست عمده دولت سیزدهم در حوزه بانوان را «پیگیری از طلاق» و «ایجاد کسب و کار پایدار برای زنان» عنوان کرد و افزود: اکنون بیش از هشت هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش هستند.

به گزارش نیکوکار، انسیه خزعلی روز چهارشنبه در دومین همایش ملی بانوان تاثیرگذار با تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و آغاز هفته بزرگداشت مقام زن، اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که در شناسایی زنان تاثیر گذار آغاز شده است، در پشتیبانی و هم افزایی آنان و تعامل بیشتر آنان نمود داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با برشمردن اولویت های دولت سیزدهم در حوزه بانوان افزود: از دو سال پیش در بخش توانمندسازی و آسیب زدایی از حوزه بانوان فعال شدیم که این حرکت ها اکنون به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: پیشگیری از طلاق و ایجاد کسب و کار پایدار به عنوان دو موضوعی که معاونت زنان در برنامه داشته است و در زمینه کسب و کار پایدار توانستیم بیش از هشت هزار زن سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهیم.

خزعلی با بیان اینکه ۱۲ حرکت جدید در این دولت برای زنان صورت گرفته که مهمترین آن، اختصاص اعتبار یک درصد برای زنان و خانواده و ارتقای ساختار مشاوران بوده است، گفت: در سفرهای استانی نیز برای زنان و خانواده اعتبارهایی در نظر گرفته شده‌ است که این امر برای اولین بار اتفاق افتاده است.

معاون رئیس جمهور افزود: از دستاوردهای این دولت برای زنان می‌توان به بیمه زوجین نابارور، بیمه اجتماعی زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند و بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی اشاره کرد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن یک درصد از اعتبار دستگاه‌ها برای حوزه زنان و خانواده، ادامه‌ داد: برای سال ۱۴۰۳ با وجود ادغام یک درصدی ها از نظر اعتبار این مصوبه می تواند سه برابر مصوبه سابق باشد .

معاون رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد با شناسایی و معرفی زنان تاثیر گذار از توان و ظرفیت آنان استفاده کرده و فعالیت و اثر گذاری آنها را توسعه دهیم.

در دومین کنگره زنان تاثیرگذار که با حضور جمعی از بانوان و مادران شهدا در سالن اجلاس سران برگزار شد، از زینت ابراهیم، همسر شیخ زکزاکی جانباز و آزاده و مادر ۶ شهید و خانم ملک فر جانباز جنگ تحمیلی و مادر ۴ شهید تجلیل شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/