کد خبر: 10464

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد کشور:

مراکز نیکوکاری امسال ۳۱ هزار میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: مراکز نیکوکاری این نهاد حمایتی در کشور امسال ۳۱ هزار میلیارد ریال در سرفصل‌های مختلف به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش نیکوکار، حمزه‌علی کوهساری در آئین تجلیل از روسا و اعضای هیات عامل مراکز نیکوکاری استان مرکزی، افزود: هشت هزار و ۳۹۹ مرکز نیکوکاری در کشور فعال هستند که بر اساس راهبردهای برنامه‌ای شمار مراکز نیکوکاری کشور تا سال ۱۴۰۲ به ۲۰ هزار واحد افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: جهش در شمار مراکز نیکوکاری خواسته کمیته امداد امام خمینی (ره) نیست بلکه معتمدان محل با افزایش مراکز نیکوکاری در محله‌ها به کاهش فقر و افزایش تعداد خیران کمک می‌کنند.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: باید در هر محله یک مرکز نیکوکاری ایجاد شود و با استفاده از توان مردمی در این مراکز به شکل مستقیم کمک مردمی در اختیار افراد کم‌بضاعت قرار بگیرد.

کوهساری افزود: نیکوکاران باید در تامین فرآیند مسکن، ازدواج و اشتغال پایدار فعالیت کنند و این سازماندهی نبایدتنها در راستا تهیه و توزیع بسته حمایتی و دستگیری موقتی معیشتی از نیازمندان خلاصه شود.

وی اظهار داشت: کیفی‌سازی امور در مراکز نیکوکاری هدفگذاری نیمه دوم امسال است و کمیته امداد امام خمینی(ره) این مهم را در دستور کار دارد.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: مراکز نیکوکاری باید عدالت در توزیع خدمات را رعایت کنند تا همه افراد نیازمند بتوانند به شکل مساوی و موثر از خدمات مراکز بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز گفت: ۲۷۶ مرکز نیکوکاری در این استان فعالیت دارند که درآمد این مراکز ۹۵۷ میلیارد ریال بوده و این شاخص در قیاس با مدت مشابه پارسال ۱۵۵ درصد رشد داشته است.
«مجبد مومنی» افزود: مراکز نیکوکاری با تکیه بر کمک‌های مردمی فعالیت دارند و هرکدام یک پایگاه مقابله با فقر محسوب می‌شوند.

وی اظهار داشت: ۵۸۰ هزار وعده غذایی گرم و ۵۳ هزار بسته معیشتی در پویش اطعام و احسان حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین نیازمندان در استان مرکزی توزیع شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۲۱ هزار حامی پارسال حمایت از ۶ هزا رو ۷۰۰ یتیم و محسنین را در این استان عهده‌دار بودند که شمار حامیان امسال به ۴۱ هزار حامی افزایش یافته است‌.

در این نشست به‌شکل همزمان ۱۴ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی بهره‌برداری شد.

۸۸ هزار و۷۷۶ نفر در قالب ۵۰ هزار خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/